ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIEISĄ MAJ

III. KRECIKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIEISĄ MAJ

Data:01.05.2025

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MAJ

GR III „ KRECIKI”

TYDZIEŃ I :POLSKA – MOJA OJCZYZNA

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

−będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Sen o Polsce

− utrwalą wiadomości o Polsce

− poznają litery h, H w toku zabaw małą i wielką, drukowaną i pisaną

− będą porównywać ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary

− poznają miary płynów

− wysłuchają legendy o powstaniu Polski

− utrwalą wiadomości o symbolach narodowych

− wyjaśnią znaczenie słowa stolica

− poznają herb Warszawy

− poznają ważne i charakterystyczne miejsca znajdujące się w Warszawie

− dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

− będą doskonalić spostrzegawczość, koncentrację i uwagę

− będą doskonalić umiejętność rozumowania logicznego narodowe

TYDZIEŃ II : ŁĄKA W MAJU

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

  • będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

    − wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Zabawa w chowanego

    − wielozmysłowo poznają łąkę wiosną

    − będą rozpoznawać kwiaty, zioła i zwierzęta zamieszkujące łąki

    − dowiedzą się, czym są barwy ochronne u zwierząt

    − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

    − będą rozwijać orientację przestrzenną

    − utrwalą pojęcie owady oraz nazwy owadów

    − wzbogacą wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny − będą aktywnie uczestniczyć w doświadczeniach, wyciągać wnioski

    − poznają nazwy wybranych roślin zielnych

    − będą doskonalić umiejętność odwzorowania układu elementów

    − będą kodować i dekodować symbole przedstawiające ruch

TYDZIEŃ III : MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Nasze emocje

− będą nazywać emocje i uczucia

− określą swój nastrój − rozwiążą zadania metodą symulacji

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wyjaśnią pojęcia dobroć i dobry uczynek

− będą wskazywać zachowania pozytywne i negatywne

− będą współpracować z kolegami i koleżankami podczas wykonywania pracy

− będą tworzyć nazwy ulic od nazw emocji

− będą doskonalić umiejętność koncentracji i uwagi

 

TYDZIEŃ IV : ŚWIĘTO RODZICÓW

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

 

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata

− będą rozwijać pamięć

− wymienią cechy swoich rodziców

− będą rozwiązywać zadania matematyczne

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− opiszą rolę ojca w swoim życiu

− wymienią czynności, w których mogą pomóc rodzicom

− będą wymieniać nazwy zabaw, w które mogą się bawić z rodzicami

− zwrócą uwagę na konieczność zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw

− przygotują niespodzianki dla rodziców

− będą doskonalić myślenie matematyczne i umiejętność myślenia logicznego

 

 

PIOSENKA „ DZIĘKUJĘ MAMO, DZIĘKUJĘ TATO”

1. Uczyliście mnie chodzić,

uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi
Ja mogę na Was liczyć
Wiem że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie

REF.: Dziękuje mamo dziękuje tato
Za każdą zimę za każde lato
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za to że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
Bardzo kocham Was

2. A najpiękniejsze chwilę
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie
Co mogę dla Was zrobić
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci