ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

III. KRECIKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

Data:01.11.2025

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZE

NA MIESIĄC LISTOPAD

GR IV „ KRECIKI”

 

TYDZIEŃ I ” BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI”

  • Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.

  • Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ulubionych bajek, baśni, bajeczek Układanie i rozwiązywanie zagadek. Rozwijanie mowy i myślenia. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych i umiejętności wokalnych.

  • Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej. Wykonanie czarodziejskiego obrazka techniką rozdmuchiwania kropli tuszu.

  • Ćwiczenia grafomotoryczne – przygotowanie do wprowadzenia litery t, T. Rozwijanie mowy i myślenia. Wprowadzenie litery t, T drukowanej w oparciu o opowiadanie Tao, mały bohater Marzanny Krajewskiej. Wyodrębnianie głosek w nagłosie. Rozwijanie mowy i myślenia. Wprowadzenie litery t, T drukowanej i pisanej w oparciu o opowiadanie Tao, mały bohater Marzanny Krajewskiej. Wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie. Kreślenie liter t, T po śladach. Czytanie liter t, T.

  • Improwizacja ruchowa do Tańca Cukrowej Wróżki Piotra Czajkowskiego.

  • Gimnastyka buzi i języka. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.

  • Trening uważności. Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych. Nauka zapamiętywania metodą skojarzeń. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Kogo nazwiemy bohaterem?

TYDZIEŃ II „ SPOTKANIA Z NAUKĄ”

  • Gimnastyka buzi i języka. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.

  • Ćwiczenia pamięci i percepcji wzrokowej – Wodzenie wzrokiem.

  • Kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu. Budowanie wiary we własne siły i możliwości poprzez rozpoznanie swoich mocnych stron. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: W czym jestem dobry/ dobra?

  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej. Budowanie wiedzy dziecka na temat symboli narodowych. Rozwijanie słownictwa pod względem komunikacyjnym, gramatycznym oraz mowy wiązanej – Narodowe Święto Niepodległości.

  • Budowanie wiedzy dziecka na temat otaczającego świata. Definiowanie pojęć: pokój, wojna, konflikt zbrojny. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego potrzebujemy pokoju na świecie?

TYDZIEŃ III „ WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI”

  • Ćwiczenia grafomotoryczne – przygotowanie do wprowadzenia litery u, U. Rozwijanie mowy i myślenia. Kształtowanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy. Wprowadzenie litery u, U drukowanej. Wybrzmiewanie głoski u w nagłosie. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co pomaga mi w uczeniu się? (5Rozwijanie mowy i myślenia. Rozwijanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy. Wprowadzenie litery u, U drukowanej i pisanej. Wybrzmiewanie głoski u w nagłosie i wygłosie. Kreślenie liter u, U po śladach. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co pomaga mi w uczeniu się?

  • Rozwijanie zdolności manualnych i kreatywności dzieci. Poznanie różnych kolorów i ich odcieni. Umożliwienie dzieciom wyrażenia siebie poprzez sztukę – Odkrywamy tajemnice kredek!

  • Rozwijanie sprawności manualnej oraz umiejętności współpracy. Doskonalenie motoryki w zakresie zręczności i zwinności. Zabawy i ćwiczenia z woreczkami.

  • Rozwijanie myślenia matematycznego. Utrwalenie pojęć: para, lewy, prawy w oparciu o wiersz Łata i dziura Jana Brzechwy.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przełożenia go na język matematyki. Rozwijanie myślenia matematycznego. Zapoznanie z liczbą 3 w aspekatch kardynalnym, porządkowym i miarowym. Zapoznanie z obrazem graficznym liczby 3.

  • Trening uważności. Rozwijanie funkcji percepcyjnych – Para, czyli dwóch, dwie lub dwoje.

TYDZIEŃ IV „ NASZE INSPIRACJE”

  • Usprawnianie dłoni i palców. Zabawy paluszkowe.

  • Gimnastyka buzi i języka. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.

  • Trening uważności. Rozwijanie koncentracji i zdolności skupienia uwagi – K jak koncentracja.

  • Rozwijanie języka pod względem komunikacyjnym, gramatycznym oraz mowy wiązanej. Kształtowanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy. Wprowadzenie litery k, K drukowanej. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co warto obejrzeć w kinie, a co w telewizji? Rozwijanie języka pod względem komunikacyjnym, gramatycznym oraz mowy wiązanej. Rozwijanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy. Wprowadzenie litery k, K drukowanej i pisanej. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co warto obejrzeć w kinie, a co w telewizji?

  • Budowanie wiedzy na temat otaczającego nas świata. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co to jest ekopojazd? na podstawie opowiadania Pojazd marzeń Marzanny Krajewskiej i doświadczeń własnych dzieci.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przełożenia go na język matematyki. Rozwijanie myślenia matematycznego. Zapoznanie z liczbą 4 w aspekatch kardynalnym, porządkowym i miarowym. Zapoznanie z obrazem graficznym liczby 4.

 

 

 

 

 

 

 

PIOSENKA „ BAJKOWE MARZENIA”

 

          1. Ref.: Tam możesz być, kim tylko chcesz i spełnić swoje marzenia. Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram, powiedzmy swoje życzenia.

            Ref.: Bajkowy świat, inny niż nasz, wszystko na dobre wciąż zmienia.

              1. Są bajki i baśnie,

                cudowny świat,

                gdzie żyją krasnale i wróżki.

                I czy masz pięć latek,

                czy dużo lat,

                to lubisz tak śnić do poduszki.

              1. Gdy smutno na dworze,

                gdy pada deszcz,

                to w bajkach jest zawsze pogoda.

                I nawet gdy złego coś dzieje się,

                to zaraz ktoś uśmiech znów doda!

              Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram, powiedzmy swoje życzenia.