ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD
III. KRECIKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZE
NA MIESIĄC LISTOPAD
GR IV „ KRECIKI”
TYDZIEŃ I ” BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI”
-
Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
-
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ulubionych bajek, baśni, bajeczek Układanie i rozwiązywanie zagadek. Rozwijanie mowy i myślenia. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych i umiejętności wokalnych.
-
Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej. Wykonanie czarodziejskiego obrazka techniką rozdmuchiwania kropli tuszu.
-
Ćwiczenia grafomotoryczne – przygotowanie do wprowadzenia litery t, T. Rozwijanie mowy i myślenia. Wprowadzenie litery t, T drukowanej w oparciu o opowiadanie Tao, mały bohater Marzanny Krajewskiej. Wyodrębnianie głosek w nagłosie. Rozwijanie mowy i myślenia. Wprowadzenie litery t, T drukowanej i pisanej w oparciu o opowiadanie Tao, mały bohater Marzanny Krajewskiej. Wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie. Kreślenie liter t, T po śladach. Czytanie liter t, T.
-
Improwizacja ruchowa do Tańca Cukrowej Wróżki Piotra Czajkowskiego.
-
Gimnastyka buzi i języka. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
-
Trening uważności. Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych. Nauka zapamiętywania metodą skojarzeń. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Kogo nazwiemy bohaterem?
TYDZIEŃ II „ SPOTKANIA Z NAUKĄ”
-
Gimnastyka buzi i języka. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
-
Ćwiczenia pamięci i percepcji wzrokowej – Wodzenie wzrokiem.
-
Kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu. Budowanie wiary we własne siły i możliwości poprzez rozpoznanie swoich mocnych stron. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: W czym jestem dobry/ dobra?
-
Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej. Budowanie wiedzy dziecka na temat symboli narodowych. Rozwijanie słownictwa pod względem komunikacyjnym, gramatycznym oraz mowy wiązanej – Narodowe Święto Niepodległości.
-
Budowanie wiedzy dziecka na temat otaczającego świata. Definiowanie pojęć: pokój, wojna, konflikt zbrojny. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego potrzebujemy pokoju na świecie?
TYDZIEŃ III „ WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI”
-
Ćwiczenia grafomotoryczne – przygotowanie do wprowadzenia litery u, U. Rozwijanie mowy i myślenia. Kształtowanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy. Wprowadzenie litery u, U drukowanej. Wybrzmiewanie głoski u w nagłosie. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co pomaga mi w uczeniu się? (5Rozwijanie mowy i myślenia. Rozwijanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy. Wprowadzenie litery u, U drukowanej i pisanej. Wybrzmiewanie głoski u w nagłosie i wygłosie. Kreślenie liter u, U po śladach. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co pomaga mi w uczeniu się?
-
Rozwijanie zdolności manualnych i kreatywności dzieci. Poznanie różnych kolorów i ich odcieni. Umożliwienie dzieciom wyrażenia siebie poprzez sztukę – Odkrywamy tajemnice kredek!
-
Rozwijanie sprawności manualnej oraz umiejętności współpracy. Doskonalenie motoryki w zakresie zręczności i zwinności. Zabawy i ćwiczenia z woreczkami.
-
Rozwijanie myślenia matematycznego. Utrwalenie pojęć: para, lewy, prawy w oparciu o wiersz Łata i dziura Jana Brzechwy.
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przełożenia go na język matematyki. Rozwijanie myślenia matematycznego. Zapoznanie z liczbą 3 w aspekatch kardynalnym, porządkowym i miarowym. Zapoznanie z obrazem graficznym liczby 3.
-
Trening uważności. Rozwijanie funkcji percepcyjnych – Para, czyli dwóch, dwie lub dwoje.
TYDZIEŃ IV „ NASZE INSPIRACJE”
-
Usprawnianie dłoni i palców. Zabawy paluszkowe.
-
Gimnastyka buzi i języka. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
-
Trening uważności. Rozwijanie koncentracji i zdolności skupienia uwagi – K jak koncentracja.
-
Rozwijanie języka pod względem komunikacyjnym, gramatycznym oraz mowy wiązanej. Kształtowanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy. Wprowadzenie litery k, K drukowanej. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co warto obejrzeć w kinie, a co w telewizji? Rozwijanie języka pod względem komunikacyjnym, gramatycznym oraz mowy wiązanej. Rozwijanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy. Wprowadzenie litery k, K drukowanej i pisanej. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co warto obejrzeć w kinie, a co w telewizji?
-
Budowanie wiedzy na temat otaczającego nas świata. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co to jest ekopojazd? na podstawie opowiadania Pojazd marzeń Marzanny Krajewskiej i doświadczeń własnych dzieci.
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przełożenia go na język matematyki. Rozwijanie myślenia matematycznego. Zapoznanie z liczbą 4 w aspekatch kardynalnym, porządkowym i miarowym. Zapoznanie z obrazem graficznym liczby 4.
PIOSENKA „ BAJKOWE MARZENIA”
-
-
-
-
-
Ref.: Tam możesz być, kim tylko chcesz i spełnić swoje marzenia. Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram, powiedzmy swoje życzenia.
Ref.: Bajkowy świat, inny niż nasz, wszystko na dobre wciąż zmienia.
-
-
Są bajki i baśnie,
cudowny świat,
gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek,
czy dużo lat,
to lubisz tak śnić do poduszki.
-
Gdy smutno na dworze,
gdy pada deszcz,
to w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet gdy złego coś dzieje się,
to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram, powiedzmy swoje życzenia.
-
-
-
-
-
-