ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
II. NIEDŹWIADKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Na miesiąc: październik
Grupa II – Niedźwiadki
Tydzień I
-określą swój nastrój
-wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
-wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Niezwykłe spotkanie, wierszy Jadwigi Koczanowskiej Warzywa i Wiesławy Żaby- Żabińskiej Zajączek wybiera się z wizytą
-utrwalą informacje o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach
-będą segregować owoce ze względu na rodzaj
-będą tworzyć kącik owoców i warzyw
-wykonają etykiety do kącika przyrodniczego
-wysłuchają i nauczą się piosenki Warzywa i owoce
-wykonają masażyk na plecach kolegi lub koleżanki
-będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów
-będą doskonalić umiejętność przeliczania
-porównają liczebność zbiorów
-wezmą udział w ćwiczeniu terapii ręki
-będą utrwalać wygląd i nazwy warzyw
-rozwiążą słowne zagadki o warzywach
-wykonają tosty z dżemem
-wykonają pracę plastyczną Jesienny koszyk
Tydzień 2
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Zimowy sen niedźwiadka oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłótnia w piaskownicy
-dowiedzą się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
-wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta jesienią
-dokonają syntezy wyrazów
-przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły
-zapamiętają układy elementów
-rozwiążą zagadkę o jeżu
-będą układać rytm według wzoru
-rozpoznają i nazwą podstawowe emocje: złość, smutek, radość
-wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta
-określą za pomocą dotyku, czy przedmiot jest twardy czy miękki
Tydzień 3
-wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmuller Ciapek i psia wróżka
-wyłuchają wierszy Moniki Malechy
-wysłuchają rymowanki Martyny Marzec i nauczą się jej na pamięć
-określą swój nastrój
-wysłuchają i nauczą się piosenki Rodzina to my
-wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny
-przedstawią członków swojej rodziny
-poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów
-poznają prawa i obowiązki dziecka
-dowiedzą się, jakie są rodzaje domów
-będą nazywać pomieszczenia w domu
Tydzień 4
-określą swój nastrój
-wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Opiekun zwierząt
-dowiedzą się, jakie potrzeby mają zwierzęta oraz dlaczego należy o nie dbać
-poznają zawód weterynarza
-dowiedzą się, jakie dźwięki wydają wybrane zwierzęta
-wysłuchają i nauczą się piosenki Pies i kot
-będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania
-będą uczestniczyć w zabawach logopedycznych
-poznają zasady właściwej opieki nad zwierzętami
-wezmą udział w zabawie sensoryczno-plastycznej
-rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi
-dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt
Piosenka
„Rodzina to my”
( słowa i muzyka Krystyna Gowik)
-
-
-
-
-
-
-
Ref.: Rodzina to my!
Mama, tata, siostra, brat.
Razem idziemy przez świat.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1.Z mamą piekę ciasto.
Z tatą chętnie w piłkę gram.
Z siostrą sobie śpiewam.
Z bratem skarby wspólne mam.
Ref.:Rodzina to my...
-
-
-
-
-
-
2.: Razem na wycieczki,
na spacery tu i tam.
i do kina razem,
bo rodzinkę fajną mam.
Ref.: Rodzina to my...
Wiersz
„Opiekun zwierząt”
Agaty Widzowskiej
Gdy mieszka z tobą pies albo kotek,
uszaty królik, chomik chrobotek,
zadbaj o jego wszelkie wygody:
dobre jedzenie, dostęp do wody,
ciepłe posłanie, miskę, zabawki
i spacer wokół zielonej trawki.
Poznaj zwyczaje swoich pupili,
wiedz, jak im można życie umilić.
Chomik w dzień sypia, a psoci w nocy,
kot może z szafy na głowę skoczyć...
Każde zwierzątko pragnie opieki,
więc, gdy choruje, zadbaj o leki!