ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
II. RYBKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Na miesiąc: kwiecień
Grupa II – Rybki
Tydzień I
- określą swój nastrój
- wezmą udział w zabawach orientacyjno – porządkowych
- zagrają w memory
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielkanocne pyszności, wiersza Jadwigi Koczanowskiej Wielkanoc
- będą degustować potrawy i produkty wielkanocne
- wysłuchają i nauczą się piosenki Pisanki
- będą obserwować, jak wygląda jajko w środku i zbadają konsystencję jego części
- dowiedzą się, jak wygląda koszyczek wielkanocny
- będą malować pisanki według instrukcji
- poznają żarty obrazkowe
- zasieją rzeżuchę i owies
- będą przelewać wodę do różnego rodzaju pojemników
- wykonają pracę plastyczną Śmigus – dyngus
Tydzień 2
- określą swój nastrój
- wysłuchają opowiadań Agaty Widzkowskiej Nauka pływania oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Zazdrość o kangura
- rozpoznają głosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka
- rozwiążą zagadki
- wysłuchają i nauczą się piosenki Na podwórku
- będą doskonalić umiejętność liczenia
- będą układać kartoniki – od kartonika z najmniejszą liczbą zwierząt do kartonika z największą liczbą zwierząt
- wykonają pracę plastyczną Wesoła krowa
- dowiedzą się, jak wyglądają prace na wsi
- dowiedzą się jakie zwierzęta dają mleko
- dowiedzą się, jakie produkty powstają z mleka
- wykonają z klocków makietę wiejskiego podwórka
- wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka
Tydzień 3
- wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec
- określą swój nastrój
- wysłuchają i nauczą się piosenki Ekoludki
- wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
- dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
- wypowiedzą się na temat tego, co może zagrażać przyrodzie
- dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody
- wyszukają pasujące do siebie pary zdjęć
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- dowiedzą się, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci
- poznają kolory pojemników na odpady
- będą porządkować ogród przedszkolny
- wykonają ekoludki
Tydzień 4
- określą swój nastrój
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Stolica oraz wiersza Zbigniewa Dmitrocy Legenda o założeniu Gniezna
- poznają, jaka zabudowa jest charakterystyczna dla ich miejsca zamieszkania
- dowiedzą się, gdzie znajdują się niziny, góry, morze
- dowiedzą się, jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol
- dowiedzą się, jaka legenda związana jest z powstaniem Warszawy
- poznają najciekawsze miejsca w Warszawie
- dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
- dowiedzą się, jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany
- dowiedzą się o istnieniu innych polskich legend
- poznają sposoby mierzenia płynów
- będą rozwijać spostrzegawczość
- obejrzą książki o polskich legendach
- zapoznają się z wyglądem flagi Polski
- dowiedzą się, czym jest Europa i Unia Europejska
- dowiedzą się, jakie są symbole Unii Europejskiej i czy Polska należy do Unii Europejskiej
- dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
- wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
Piosenka
„Wielkanocne cuda”
( słowa i muzyka Bożena Forma)
1. Pisanki, kraszanki,
czerwone, niebieskie,
żółte i brązowe.
Ref. Święta, święta, święta,
jajka malowane,
każdy do koszyczka
pisankę dostanie.
2. Dziś na nich malują
dzieci kogucika,
który się wygrzewa
w słoneczkach promyka.
Ref.: Święta, święta, święta...
3. Na stole świątecznym
kurczątka, baranki,
na białym obrusie
są nasze pisanki.
Ref.: Święta, święta, święta...
Wiersz
„Wielkanoc”
Jadwigi Koczanowskiej
W wielkanocnym koszyczku,
przystorojonym pięknie,
kłóciły się pisanki
o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej
jak miękkie poduchy
Wtem do akcji wkroczył
cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę,
przerwał spór pisanek.