ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

II. RYBKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

Data:01.04.2024

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

 

Na miesiąc: kwiecień

 

Grupa II – Rybki

 

 

Tydzień I

 

  • określą swój nastrój
  • wezmą udział w zabawach orientacyjno – porządkowych
  • zagrają w memory
  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielkanocne pyszności, wiersza Jadwigi Koczanowskiej Wielkanoc
  • będą degustować potrawy i produkty wielkanocne
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Pisanki
  • będą obserwować, jak wygląda jajko w środku i zbadają konsystencję jego części
  • dowiedzą się, jak wygląda koszyczek wielkanocny
  • będą malować pisanki według instrukcji
  • poznają żarty obrazkowe
  • zasieją rzeżuchę i owies
  • będą przelewać wodę do różnego rodzaju pojemników
  • wykonają pracę plastyczną Śmigus – dyngus

 

Tydzień 2

 

  • określą swój nastrój
  • wysłuchają opowiadań  Agaty Widzkowskiej Nauka pływania oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Zazdrość o kangura
  • rozpoznają głosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka
  • rozwiążą zagadki
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Na podwórku
  • będą doskonalić umiejętność liczenia
  • będą układać  kartoniki – od kartonika z najmniejszą liczbą zwierząt do kartonika z największą liczbą zwierząt
  • wykonają pracę plastyczną Wesoła krowa
  • dowiedzą się, jak wyglądają prace na wsi
  • dowiedzą się jakie zwierzęta dają mleko
  • dowiedzą się, jakie produkty powstają z mleka
  • wykonają z klocków makietę wiejskiego podwórka
  • wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka

 

Tydzień 3

 

  • wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec
  • określą swój nastrój
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Ekoludki
  • wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
  • dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
  • wypowiedzą się na temat tego, co może zagrażać przyrodzie
  • dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody
  • wyszukają pasujące do siebie pary zdjęć
  • będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
  • dowiedzą się, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci
  • poznają kolory pojemników na odpady
  • będą porządkować ogród przedszkolny
  • wykonają ekoludki

 

Tydzień 4

 

  • określą swój nastrój
  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Stolica oraz wiersza Zbigniewa Dmitrocy Legenda o założeniu Gniezna
  • poznają, jaka zabudowa jest charakterystyczna dla ich miejsca zamieszkania
  • dowiedzą się, gdzie znajdują się niziny, góry, morze
  • dowiedzą się, jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol
  • dowiedzą się, jaka legenda związana jest z powstaniem Warszawy
  • poznają najciekawsze miejsca w Warszawie
  • dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
  • dowiedzą się, jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany
  • dowiedzą się o istnieniu innych polskich legend
  • poznają sposoby mierzenia płynów
  • będą rozwijać spostrzegawczość
  • obejrzą książki o polskich legendach
  • zapoznają się z wyglądem flagi Polski
  • dowiedzą się, czym jest Europa i Unia Europejska
  • dowiedzą się, jakie są symbole Unii Europejskiej i czy Polska należy do Unii Europejskiej
  • dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
  • wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej

 

 

 

Piosenka

„Wielkanocne cuda”

 ( słowa i muzyka Bożena Forma)

 

1. Pisanki, kraszanki,

czerwone, niebieskie,

żółte i brązowe.

Ref. Święta, święta, święta,

jajka malowane,

każdy do koszyczka

pisankę dostanie.

2. Dziś na nich malują

dzieci kogucika,

który się wygrzewa

w słoneczkach promyka.

Ref.: Święta, święta, święta...

3. Na stole świątecznym

kurczątka, baranki,

na białym obrusie

są nasze pisanki.

Ref.: Święta, święta, święta...

 

 

 

 

 

Wiersz

Wielkanoc”

 Jadwigi Koczanowskiej

 

W wielkanocnym koszyczku,

przystorojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

przerwał spór pisanek.