ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
IV. ŻABKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Na miesiąc: kwiecień
Grupa IV – Żabki
Tydzień I „Wiosna na wsi”
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Kaczęta, prosięta… konięta”?
oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego” Kolekcja kart” lub” Misja ratunkowa”
− będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski
− będą rozpoznawać głosy zwierząt wiejskich
− poznają literę f, F w toku zabaw
− poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Na wiejskim podwórku”
− poznają różne rodzaje wag
− będą ważyć przedmioty – określać, co jest cięższe, a co lżejsze
− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich
− dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik
− wykonają traktory do makiety wiejskiego podwórka
− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik)
− wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka
− będą układać zdania z określonymi słowami
− wykonają makiety wiejskiego podwórka
Tydzień II „Dbamy o przyrodę”
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej” Zasoby Ziemi”
− wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki” Dzieci mogą wszystko”
− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
− poznają literę ż, Ż w toku zabaw
− poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wyjaśnią, co oznacza powiedzenie być „eko”
− powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie użycia plastiku
− powiedzą, jak można dbać o planetę Ziemię
− utrwalą zasady segregacji śmieci
− utrwalą układanie rytmów
− powiedzą, kim według nich jest przyjaciel przyrody
− wykonają odznakę przyjaciela przyrody
− powiedzą, dlaczego nie wolno niszczyć przyrody
− wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym
− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
− utrwalą umiejętności kodowania
Tydzień III „Puk, puk, to ja , sztuka”
W tym tygodniu dzieci:
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− będą rozwijać percepcję słuchową
− wysłuchają wierszy Agaty Widzowskiej Koncert oraz Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby
„Czary w teatrze” (fragment)
− dowiedzą się, kim był Fryderyk Chopin
− wysłuchają utworów Fryderyka Chopina
− wysłuchają i nauczą się piosenki” Gdzie mieszka sztuka”?
− będą nazywać instrumenty
− będą zachowywać się jak aktorzy
− dowiedzą się, co można robić w teatrze
− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym
− będą wypowiadać się na temat zawodów związanych z filmem
− wezmą udział w zabawie rozwijającej logiczne myślenie
− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki
Tydzień IV „Polska moja ojczyzna ”
W tym tygodniu dzieci:
-poznają legendę o powstaniu Warszawy
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „A u nas…”
− poznają literę h, H w toku zabaw
− poznają literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
− wysłuchają piosenki Jest taki kraj i ją zaśpiewają
− będą rozwijać słownictwo
− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
− zbudują pociąg z literami
− poznają narzędzia do pomiaru płynów
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
− poznają Syriusza – maskotkę Unii Europejskiej – i hymn UE
− poznają flagi różnych państw
− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej
− dowiedzą się, kiedy jest obchodzony Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
− wysłuchają hymnu Polski
− zapoznają się z mapą Polski
− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej