ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

IV. ŻABKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

Data:03.04.2024

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Na miesiąc: kwiecień

Grupa IV – Żabki

Tydzień I „Wiosna na wsi”

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Kaczęta, prosięta… konięta”?

oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego” Kolekcja kart” lub” Misja ratunkowa”

− będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski

− będą rozpoznawać głosy zwierząt wiejskich

− poznają literę f, F w toku zabaw

− poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Na wiejskim podwórku”

− poznają różne rodzaje wag

− będą ważyć przedmioty – określać, co jest cięższe, a co lżejsze

− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich

− dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik

− wykonają traktory do makiety wiejskiego podwórka

− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik)

− wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka

− będą układać zdania z określonymi słowami

− wykonają makiety wiejskiego podwórka

 

Tydzień II „Dbamy o przyrodę”

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej” Zasoby Ziemi”

− wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki” Dzieci mogą wszystko”

− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi

− poznają literę ż, Ż w toku zabaw

− poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wyjaśnią, co oznacza powiedzenie być „eko”

− powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie użycia plastiku

− powiedzą, jak można dbać o planetę Ziemię

− utrwalą zasady segregacji śmieci

− utrwalą układanie rytmów

− powiedzą, kim według nich jest przyjaciel przyrody

− wykonają odznakę przyjaciela przyrody

− powiedzą, dlaczego nie wolno niszczyć przyrody

− wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym

− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi

− utrwalą umiejętności kodowania

 

Tydzień III „Puk, puk, to ja , sztuka”

W tym tygodniu dzieci:

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− będą rozwijać percepcję słuchową

− wysłuchają wierszy Agaty Widzowskiej Koncert oraz Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby

„Czary w teatrze” (fragment)

− dowiedzą się, kim był Fryderyk Chopin

− wysłuchają utworów Fryderyka Chopina

− wysłuchają i nauczą się piosenki” Gdzie mieszka sztuka”?

− będą nazywać instrumenty

− będą zachowywać się jak aktorzy

− dowiedzą się, co można robić w teatrze

− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami

− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym

− będą wypowiadać się na temat zawodów związanych z filmem

− wezmą udział w zabawie rozwijającej logiczne myślenie

− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki

 

Tydzień IV „Polska moja ojczyzna ”

W tym tygodniu dzieci:

-poznają legendę o powstaniu Warszawy

− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „A u nas…”

− poznają literę h, H w toku zabaw

− poznają literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu

− wysłuchają piosenki Jest taki kraj i ją zaśpiewają

− będą rozwijać słownictwo

− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe

− zbudują pociąg z literami

− poznają narzędzia do pomiaru płynów

− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów

− poznają Syriusza – maskotkę Unii Europejskiej – i hymn UE

− poznają flagi różnych państw

− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej

− dowiedzą się, kiedy jest obchodzony Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

− wysłuchają hymnu Polski

− zapoznają się z mapą Polski

− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej