ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
I. MYSZKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDIERNIK
GRUPA I „ MYSZKI”
I tydzień : Jesień w sadzie, w ogrodzie.
- Określanie nastroju przez dzieci
- Branie udziału w zabawach orientacyjno-porzadkowych
- Wysłuchanie opowiadania Barbary Szelagowskiej “Niezwykłe spotkanie”, wierszy
Jadwigi Koczanowskiej “Warzywa” i Wiesławy Żaby - Żabińskiej “zajączek wybiera
się z wizytą”
- Utrwalanie informacji o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach
- Segregowanie owoców ze względu na rodzaj
- Tworzenie kącika owoców i warzyw
- Wykonanie etykiety do kącika przyrodniczego
- Wysłuchanie i nauczenie piosenki “warzywa i owoce”
- Poznanie własnych przestrzeni podczas opowieści ruchowej
- Rozpoznanie owoców za pomocą zmysłów
- Doskonalenie umiejętności przeliczania
- Porównanie liczebności zbiorów
- Branie udziału w ćwiczeniu terapii ręki
- Utrwalanie wyglądu i nazw warzyw
- Oglądanie roślin rosnących w okolicy przedszkola
- Rozwiązywanie słownych zagadek o warzywach
- Rozpoznawanie przetworów przygotowanych z warzyw i owoców
- Wykonanie tostów z dżemem
- Wykonanie pracy plastycznej
- Wykonanie doświadczenia: czy w owocach i warzywach jest woda?
II tydzień: zwierzęta jesienią
- Wysłuchanie opowiadań Agaty Widzowskiej “zimowy sen niedźwiadka” oraz Wiktorii
Kowalskiej i Macieja ciechomskiego “kłótnia w piaskownicy”
- Poznanie sposobów przygotowania się do zimy przez zwierzęta
- Wysłuchanie i nauczenie się piosenki “zwierzęta jesienią”
- Dokonanie syntezy wyrazów
- Przyporządkowanie przedmiotów do odpowiednich szarf według ustalonej reguły
- Zapamiętywanie układów elementów
- Rozwiązywanie zagadki o jeżu
- Układanie rytmu według wzoru
- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji: złość, smutek, radość
- Wykonanie pracy plastycznej “jesienne zwierzęta”
- Określanie za pomocą dotyku czy przedmiot jest twardy czy miękki
III tydzień: Moja rodzina i mój dom
- Wysłuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller “ciapek i psia wróżka”
- Wysłuchanie wierszy Moniki Malechy oraz Marty Marzec,
- Wysłuchanie i nauczenie piosenki “rodzina to my”
- Wykonanie pracy plastycznej
- Przedstawienie członków swojej rodziny
- Poszerzenie wiedzy na temat kształtów
- Poznanie praw i obowiązków dziecka
- Poznanie rodzajów domów
IV tydzień: Domowi ulubienicy
- Branie udziału w zabawach orientacyjny porządkowych
- Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej “opiekun zwierząt”
- Poznanie potrzeb zwierząt
- Poznanie zawodu weterynarza
- Poznanie odgłosów wybranych zwierząt
- Wysłuchanie i nauka piosenki “pies i kot”
- Rozwijanie umiejętności segregowania i przeliczania
- Uczestniczenie w zabawach logopedycznych
- Poznanie zasad prawidłowej opieki nad zwierzętami
- Branie udziału w zabawie sensoryczna-plastycznej
- Rozwijanie słownictwa związanego ze zwierzętami domowymi oraz akcesoriami
niezbędnymi do opieki nad nimi
- Poznanie czym jest schronisko dla zwierząt
- Wykonanie pracy plastycznej “mój pupil”