ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

I. MYSZKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Data:01.10.2024

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDIERNIK

GRUPA I „ MYSZKI”

I tydzień : Jesień w sadzie, w ogrodzie.

- Określanie nastroju przez dzieci

- Branie udziału w zabawach orientacyjno-porzadkowych

- Wysłuchanie opowiadania Barbary Szelagowskiej “Niezwykłe spotkanie”, wierszy

Jadwigi Koczanowskiej “Warzywa” i Wiesławy Żaby - Żabińskiej “zajączek wybiera

się z wizytą”

- Utrwalanie informacji o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach

- Segregowanie owoców ze względu na rodzaj

- Tworzenie kącika owoców i warzyw

- Wykonanie etykiety do kącika przyrodniczego

- Wysłuchanie i nauczenie piosenki “warzywa i owoce”

- Poznanie własnych przestrzeni podczas opowieści ruchowej

- Rozpoznanie owoców za pomocą zmysłów

- Doskonalenie umiejętności przeliczania

- Porównanie liczebności zbiorów

- Branie udziału w ćwiczeniu terapii ręki

- Utrwalanie wyglądu i nazw warzyw

- Oglądanie roślin rosnących w okolicy przedszkola

- Rozwiązywanie słownych zagadek o warzywach

- Rozpoznawanie przetworów przygotowanych z warzyw i owoców

- Wykonanie tostów z dżemem

- Wykonanie pracy plastycznej

- Wykonanie doświadczenia: czy w owocach i warzywach jest woda?

II tydzień: zwierzęta jesienią

- Wysłuchanie opowiadań Agaty Widzowskiej “zimowy sen niedźwiadka” oraz Wiktorii

Kowalskiej i Macieja ciechomskiego “kłótnia w piaskownicy”

- Poznanie sposobów przygotowania się do zimy przez zwierzęta

- Wysłuchanie i nauczenie się piosenki “zwierzęta jesienią”

- Dokonanie syntezy wyrazów

- Przyporządkowanie przedmiotów do odpowiednich szarf według ustalonej reguły

- Zapamiętywanie układów elementów

- Rozwiązywanie zagadki o jeżu

- Układanie rytmu według wzoru

- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji: złość, smutek, radość

- Wykonanie pracy plastycznej “jesienne zwierzęta”

- Określanie za pomocą dotyku czy przedmiot jest twardy czy miękki

III tydzień: Moja rodzina i mój dom

- Wysłuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller “ciapek i psia wróżka”

- Wysłuchanie wierszy Moniki Malechy oraz Marty Marzec,

- Wysłuchanie i nauczenie piosenki “rodzina to my”

- Wykonanie pracy plastycznej

- Przedstawienie członków swojej rodziny

- Poszerzenie wiedzy na temat kształtów

- Poznanie praw i obowiązków dziecka

- Poznanie rodzajów domów

IV tydzień: Domowi ulubienicy

- Branie udziału w zabawach orientacyjny porządkowych

- Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej “opiekun zwierząt”

- Poznanie potrzeb zwierząt

- Poznanie zawodu weterynarza

- Poznanie odgłosów wybranych zwierząt

- Wysłuchanie i nauka piosenki “pies i kot”

- Rozwijanie umiejętności segregowania i przeliczania

- Uczestniczenie w zabawach logopedycznych

- Poznanie zasad prawidłowej opieki nad zwierzętami

- Branie udziału w zabawie sensoryczna-plastycznej

- Rozwijanie słownictwa związanego ze zwierzętami domowymi oraz akcesoriami

niezbędnymi do opieki nad nimi

- Poznanie czym jest schronisko dla zwierząt

- Wykonanie pracy plastycznej “mój pupil”