JĘZYK ANGIELSKI
JĘZYK ANGIELSKI W PRZEDSZKOLU
Nauka języka angielskiego i nie tylko ,staje się w naszym kraju coraz bardziej popularna .Wczesna
edukacja ,rozpoczęta już w wieku przedszkolnym stanowić będzie podstawę do nauki języka obcego w szkole
podstawowej. To w trakcie zabawy w przedszkolu dziecko z łatwością przyswoi sobie słówka i zwroty zarówno
z piosenek ,rymowanek jak i zwrotów w danym języku ,a także bawiąc się w gronie swoich kolegów i koleżanek
,czy też na zajęciach ruchowych . Dzieci w wieku przedszkolnym posiadają naturalne predyspozycje do
przyswajania sobie języka obcego, bawiąc się osłuchują się z językiem ,ucząc się tym samym innej kultury
.Przedszkolaki zapoznając się z brzmieniem nowych słów ,uczą się je rozumieć ,by potem za ich pomocą
komunikować się . Celem programu jest umożliwienie dzieciom nawiązania komunikacji werbalnej poprzez uczestnictwo w zabawach słowno - ruchowych . Jako nauczyciel zapewnię dzieciom atmosferę akceptacji, łącząc na zajęciach czynności motoryczne z językowymi. Tematy oraz materiały do nauczania związane są zawsze z otaczającą dziecko rzeczywistością . Treści programowe zaś realizowane są poprzez takie formy zajęć, które podtrzymują i wykorzystują naturalną ciekawość dziecka .Treści programowe realizowane będą w okresie 2 ,3 letnim . Pierwszy rok to zabawa z językiem w oddziale przedszkolnym maluchy . Zajęcia trwać tutaj będą 2 razy po 15 minut w tygodniu. Drugi stopień odbywać się będzie dla grupy 4 i 5 latków ,które ukończyły cykl zabawy w grupie młodszej . Zajęcia te trwać już będą dłużej bo do 30 minut. Pierwszy rok w grupie przedszkolnej, zakłada osłuchanie się z językiem angielskim , uczestnictwo w ciekawych i atrakcyjnych zajęciach, poznanie podstawowego słownictwa .Poziom następny już to dalsze poszerzanie słownictwa oraz przełamywanie barier w mówieniu. Przykładem aktywności zachęcającym dzieci przedszkolne do przełamywania barier będą recytacje wierszyków, śpiewanie piosenek, uczestniczenie w dialogach.
W trakcie realizacji programu wykorzystywane będzie nauczanie całościowe wymagające zastosowania
różnorodnego zestawu zabaw i zadań językowych, poznawczej i intelektualnej , emocjonalnej , fizycznej oraz
społecznej. Wszystkie zabawy, ćwiczenia umożliwią stworzenie właściwych warunków i zadań dla
prawidłowego rozwoju każdego dziecka .Plan realizowany jest zgodnie z podstawa programową wychowania
przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych.
Prowadząca zajęcia : Katarzyna Kołaczkowska