ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
I. SMERFY » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Na miesiąc: CZERWIEC
Grupa I – SŁONECZKA
TYDZIEŃ I
Krąg tematyczny: Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny
- zapoznanie z obchodami Dnia Dziecka
- rozwijanie mowy
- podkreślanie szkodliwości hałasu dla zdrowia
- rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych
- rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej.
TYDZIEŃ II
Krąg tematyczny: Moje podwórko
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych zwierząt
- rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej
- rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych.
TYDZIEŃ III
Krąg tematyczny: Wakacje, znów będą wakacje
- rozwijanie mowy
- poznawanie różnych środków lokomocji
- zwracanie uwagi na charakterystyczne oznaki lata
- rozwijanie sprawności manualnych
- rozwijanie wrażliwości słuchowej.
TYDZIEŃ IV
Krąg tematyczny: Chciałbym być muzykiem
- zachęcanie do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi
- łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową
- rozwijanie sprawności manualnych.
PIOSENKA MIESIĄCA
„Jesteśmy dziećmi”
1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: ……………………………………………….
WIERSZ MIESIĄCA „Marsz”
Hej, idziemy naprzód żwawo
nóżką lewą, nóżką prawą
Tup, tup, tup! Buch, buch, buch!
A kto z nami, ten jest zuch!
Radość w oczach wszystkich świeci;
Na wycieczkę idą dzieci.
Tup, tup, tup! Buch, buch, buch!
A kto z nami ,ten jest zuch!
ZABAWA PALUSZKOWA
„Burza”
Pada deszczyk, pada, pada (uderzamy palcem o podłogę),
coraz prędzej z nieba spada. (przebieramy wszystkimi palcami).
Jak z konewki woda leci (uderzamy całymi dłońmi o podłogę),
A tu błyskawica świeci… (prostujemy się i klaszczemy w dłonie nad głową).
Nagle grzmot !!! (Tupiemy stopami o podłogę).
I od nowa HOP (podskakujemy).