ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
IV. ŻABKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Na miesiąc: czerwiec
Grupa IV – Żabki
Tydzień I „Czego dzieci potrzebują do szczęścia?”
W tym tygodniu dzieci:
-wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Sposób na dobry dzień
− wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci z całego świata
− wezmą udział w zabawach integracyjnych
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− będą doskonalić umiejętność przeliczania
− nauczą się tolerancji
− będą bawić się w zabawy dzieci z różnych stron świata
− wykonają eksperyment
− zaznaczą w kalendarzu datę, kiedy obchodzi się Dzień Dziecka
− wykonają pracę plastyczną Prezent dla przyjaciela
Tydzień II „ Lato, lato, lato czeka”
W tym tygodniu dzieci:
-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Lato czy zima” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Burzliwe popołudnie” lub” Zgubiona bransoletka Zoi”
− wymyślą hasło na powitanie lata
− wykonają postać Pani Lato
− ułożą wyrazy z rozsypanek literowych
− będą układać zdania
− będą degustować owoce letnie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bilet od Pani Lato
− będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania
− będą podawać skojarzenia do wyrazów
− będą doskonalić umiejętność klasyfikowania
− będą rozwiązywać zagadki
− zaprojektują podwórko według podanego planu
− wykonają pracę plastyczną Moda letnia
− będą uczyć się współpracy w grupie
− dowiedzą się, że współczucie może przywracać dobre relacje z innymi ludźmi
− dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem
− zorganizują przedszkolny pokaz mody
Tydzień III „Wkrótce wakacje”
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Słońce” oraz wierszy i rymowanki Martyny
Marzec
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Wakacyjne porady”
− wykonają pracę plastyczną „Nadszedł czas pożegnania”
− dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje
− powiedzą, co może się przydać na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie
− powiedzą coś miłego o koleżance i koledze z grupy
− dowiedzą się, jakich zasad należy przestrzegać podczas wakacyjnego odpoczynku
− rozwiążą rebusy fonetyczne
− wysłuchają nagrań odgłosów różnych środków lokomocji
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wykonają zadania matematyczne
− wykonają wydzierankę
− określą stosunki przestrzenne
− spakują plecak zgodnie z przeznaczeniem
Tydzień IV „ Zwiedzamy świat”
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej” Czas na wędrówkę”
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zwiedzamy świat
− wykonają pracę plastyczną „Wymarzona podróż”
− dowiedzą się, z jakimi państwami sąsiaduje Polska
− poznają flagi państw sąsiadujących z Polską
− dowiedzą się, co oznacza słowo podróżować
− określą, jakie miejsca są warte zobaczenia w Europie i na świecie
− zapoznają się z globusem
− poznają bliżej wybrane kraje i ich zwyczaje
− obejrzą książki przyrodnicze
− będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, jakie tańce są charakterystyczne dla danych państw
− określą, jak witają się ludzie w innych państwach
− poznają kilka słów w obcych językach
− poznają potrawy krajów Europy i świata
− poznają zabytki danych państw
− wspólnie ułożą mapę myśli
Piosenka „Zwiedzamy świat”
1. Jedziemy dziś nad Bałtyk,
pospieszny pociąg czeka.
Bilety kupujemy
i zajmujemy miejsca.
2.Jedziemy teraz w góry –
autokar piękny czeka.
Bilety kupujemy
i zajmujemy miejsca.
Autokar nas zabierze
w wysokie góry Tatry,
tam zdobędziemy szczyty,
poznamy górskie szlaki.
3. Kto nie był za granicą,
poleci samolotem.
Bilety kupujemy,
witamy się z pilotem.
Bo warto przecież poznać
też inne miasta, kraje.
Zobaczyć Paryż, Londyn,
Bermudy i Hawaje.
Wiersz
Gdy czas się dzieciom leniwie dłuży,
warto go spędzić w miłej podróży.
Możemy poznać dalekie kraje
ciekawych ludzi, różne zwyczaje,
zwiedzić zamczyska słynnych rycerzy,
miasta i wioski oglądać z wieży,
poczuć zapachy i nowe smaki…
Czas zapakować wasze plecaki!
Z okna pociągu widać zające
i stada owiec na kwietnej łące.
Mija się miasta, rzeki, jeziora
a każdy pociąg ma konduktora.
Dzięki podróżom wciąż się uczymy:
jak znaleźć drogę, gdy zabłądzimy
jak kupić bilet, rozstawić namiot
i przejść bezpiecznie skalistą granią.
Podczas wędrówek czytamy znaki,
by znać kierunki, trasy i szlaki.
I mamy przy tym wiele radości,
bo się uczymy samodzielności!
A więc, dziewczyny oraz chłopaki,
czas zapakować wasze plecaki!