ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

II. NIEDŹWIADKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Data:01.10.2024

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

 

Na miesiąc: październik

 

Grupa II – Niedźwiadki

 

 

Tydzień I

 

-określą swój nastrój

-wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

-wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Niezwykłe spotkanie, wierszy Jadwigi Koczanowskiej Warzywa i Wiesławy Żaby- Żabińskiej Zajączek wybiera się z wizytą

-utrwalą informacje o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach

-będą segregować owoce ze względu na rodzaj

-będą tworzyć kącik owoców i warzyw

-wykonają etykiety do kącika przyrodniczego

-wysłuchają i nauczą się piosenki Warzywa i owoce

-wykonają masażyk na plecach kolegi lub koleżanki

-będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów

-będą doskonalić umiejętność przeliczania

-porównają liczebność zbiorów

-wezmą udział w ćwiczeniu terapii ręki

-będą utrwalać wygląd i nazwy warzyw

-rozwiążą słowne zagadki o warzywach

-wykonają tosty z dżemem

-wykonają pracę plastyczną Jesienny koszyk

 

Tydzień 2

 

-określą swój nastrój

-wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Zimowy sen niedźwiadka oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłótnia w piaskownicy

-dowiedzą się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

-wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta jesienią

-dokonają syntezy wyrazów

-przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły

-zapamiętają układy elementów

-rozwiążą zagadkę o jeżu

-będą układać rytm według wzoru

-rozpoznają i nazwą podstawowe emocje: złość, smutek, radość

-wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta

-określą za pomocą dotyku, czy przedmiot jest twardy czy miękki

 

Tydzień 3

 

-wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmuller Ciapek i psia wróżka

-wyłuchają wierszy Moniki Malechy

-wysłuchają rymowanki Martyny Marzec i nauczą się jej na pamięć

-określą swój nastrój

-wysłuchają i nauczą się piosenki Rodzina to my

-wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny

-przedstawią członków swojej rodziny

-poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów

-poznają prawa i obowiązki dziecka

-dowiedzą się, jakie są rodzaje domów

-będą nazywać pomieszczenia w domu

 

Tydzień 4

 

-określą swój nastrój

-wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Opiekun zwierząt

-dowiedzą się, jakie potrzeby mają zwierzęta oraz dlaczego należy o nie dbać

-poznają zawód weterynarza

-dowiedzą się, jakie dźwięki wydają wybrane zwierzęta

-wysłuchają i nauczą się piosenki Pies i kot

-będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania

-będą uczestniczyć w zabawach logopedycznych

-poznają zasady właściwej opieki nad zwierzętami

-wezmą udział w zabawie sensoryczno-plastycznej

-rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi

-dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt

 

 

 

 

 

 

Piosenka

Rodzina to my”

( słowa i muzyka Krystyna Gowik)

 

              1. Ref.: Rodzina to my!

                Mama, tata, siostra, brat.

                Razem idziemy przez świat.

                1.  

              1.  

                1.Z mamą piekę ciasto.

                Z tatą chętnie w piłkę gram.

                Z siostrą sobie śpiewam.

                Z bratem skarby wspólne mam.

                 

                Ref.:Rodzina to my...

 

2.: Razem na wycieczki,

na spacery tu i tam.

i do kina razem,

bo rodzinkę fajną mam.

 

Ref.: Rodzina to my...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiersz

Opiekun zwierząt”

Agaty Widzowskiej

 

 

 

Gdy mieszka z tobą pies albo kotek,

uszaty królik, chomik chrobotek,

zadbaj o jego wszelkie wygody:

dobre jedzenie, dostęp do wody,

ciepłe posłanie, miskę, zabawki

i spacer wokół zielonej trawki.

 

Poznaj zwyczaje swoich pupili,

wiedz, jak im można życie umilić.

Chomik w dzień sypia, a psoci w nocy,

kot może z szafy na głowę skoczyć...

Każde zwierzątko pragnie opieki,

więc, gdy choruje, zadbaj o leki!