ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIEISĄ KWIECIEŃ

III. KRECIKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIEISĄ KWIECIEŃ

Data:01.04.2025

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC KWIECIEŃ

GR III „ KRECIKI”

TYDZIEŃ I  : WIOSNA NA WSI

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wizyta na wsi oraz tekstu Bożeny Formy Taniec wywijaniec

− wzbogacą wiedzę na temat zwierząt hodowanych na wsi

 − poznają litery f, F w toku zabaw − poznają litery f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− będą porównywać masę przedmiotów i zwierząt

− będą nazywać domy zwierząt hodowanych na wsi i pokarmy zwierząt

− będą nazywać dorosłe zwierzęta i ich młode

− będą rozpoznawać głosy zwierząt z wiejskiego podwórka

− wzbogacą wiedzę na temat prac wykonywanych na wsi

− będą nazywać narzędzia ogrodnicze

− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego − będą współdziałać w zespole

TYDZIEŃ II : DBAMY O PRZYRODĘ

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Pomocnicy Ziemi

− będą kształtować świadomość ekologiczną

− poznają litery ż, Ż w toku zabaw − poznają litery ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− rozwiążą proste zadania matematyczne

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− utrwalą poznane liczby i znaki matematyczne

− zrozumieją konieczność ochrony środowiska przyrodniczego

− poznają znaczenie drzew dla ludzi i środowiska

− poznają budowę drzewa

− będą kształtować nawyki proekologiczne

− będą doskonalić rozumowanie matematyczne

− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego

TYDZIEŃ III : WIELKANOC

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Pisanki, kraszanki

− poznają zwyczaje wielkanocne

− będą układać rymy do nazw związanych z Wielkanocą

− poznają litery j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− będą ozdabiać pisanki

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− ułożą życzenia wielkanocne

− będą aktywnie uczestniczyć w doświadczeniach

− poznają dawne rozumienie śmigusa-dyngusa

 − będą wymieniać, co znajduje się w koszyczku wielkanocnym

− będą doskonalić rozumowanie matematyczne i myślenie logiczne

TYDZIEŃ IV : POLSKA MOJA OJCZYZNA

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Sen o Polsce

− utrwalą wiadomości o Polsce

− poznają litery h, H w toku zabaw − poznają litery h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− będą porównywać ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary

− poznają miary płynów

− wysłuchają legendy o powstaniu Polski

− utrwalą wiadomości o symbolach narodowych

− wyjaśnią znaczenie słowa stolica

− poznają herb Warszawy

− poznają ważne i charakterystyczne miejsca znajdujące się w Warszawie

− dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

− będą doskonalić spostrzegawczość, koncentrację i uwagę

− będą doskonalić umiejętność rozumowania logicznego

− wykonają pracę plastyczną Polskie barwy narodowe

 

PIOSENKA : MOJA POLSKO

 

  1. Mieszkam w Polsce, której flaga jest biało-czerwona. 

Piękna, kiedy tak powiewa na Polaków domach.

Godło ma te same barwy: białe i czerwone.

A na godle ptak wspaniały – orzeł w złotej koronie.

Ref.: Moja Polsko biało-czerwona,

flagę i godło masz w tych samych kolorach.

A mój hymn to „Mazurek Dąbrowskiego”.

Na baczność stoję, gdy słucham hymnu tego.

Moja Polsko, kraju rodzinny,

nie zamienię ciebie na żaden inny.

Jestem dzieckiem pięknej Polski

kraju najpiękniejszych dla mnie barw.

  1. To symbole narodowe: godło, hymn i flaga.

Biją od nich blask wolności, duma i powaga.

Który z nich jest najważniejszy? Trudno zdecydować.

Wszystkie trzy są bardzo ważne, wszystkie chcą nam królować.

Ref.: Moja Polsko biało-czerwona…