ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
II. NIEDŹWIADKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
na miesiąc: marzec,
grupa II: “Niedźwiadki”
Tydzień I : Zwierzęta sprzed milionów lat
W tym tygodniu dzieci:
- Określą swój nastrój
- Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
- Wysłuchają opowiadania Ewy Stadmuller Dinozaury
- Wysłuchają piosenki kto widział dinozaura?
- Będą oglądać obrazki przedstawiające dinozaury i książki o dinozaurach
- Poznają różne gatunki dinozaurów
- Wezmą udział w zabawie sensorycznej
- Będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
- Będą wskazywać gdzie jest więcej a gdzie mniej elementów
- Nauczą się rymowanki na pamięć
- Wykonają własne bloczki lodowe
- Będą rozwijać słownictwo
- Wezmą udział w Dinobaliku
- Ułożą dinozaury na makiecie parku jurajskiego
- Wykonają pracę plastyczną
Tydzień II: Pogoda marcowa
W tym tygodniu dzieci :
- Określą swój nastrój,
- Wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalewskiej i M. Ciechomskiego Nieoczekiwane spotkanie lub sadzenie roślin
- Dowiedzą się co znaczy przysłowie W marcu jak w garncu
- Uzupełnią kalendarz pogody
- Zaprojektuj marcowy garnek
- Wysłuchają i nauczą się piosenki spotkanie z wiosną
- Poznają oznaki wiosny
- Przyporządkuj przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły
- Założą przedszkolny ogródek
- Dowiedzą się czego roślina potrzebuje do życia
- Dowiedzą się, które przedmioty toną, a które pływają
- Będą opisywać wygląd zabawki
- Dowiedzą się co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę
- Wykonają prace plastyczne Krokusy oraz Marcowe ubrania
Tydzień III: Wiosno, ach to ty!
W tym tygodniu dzieci:
- Wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Ptasia narada
- Wysłuchają wiersza i rymowanki Martyny Marzec
- Określą swój nastrój
- Wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na rowerze
- Wykonają pracę plastyczną kolory wiosny
- Rozpoznają i nazwą pierwsze gatunki ptaków przylatujących na wiosnę do Polski
- Będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- Dowiedzą się jakie ptaki przylatują na wiosnę do Polski
- Będą rysować ptaki, które przylatują do Polski na wiosnę
- Dowiedzą się, dlaczego niektóre ptaki lecą kluczem
- Podczas zabaw będą utrwalać wygląd ptaków powracających do Polski
- Wypowiedzą się na temat wiosennych prac w ogrodzie i ich roli
- Określą kim jest ogrodnik i czym się zajmuje
- Wykonają doświadczenie związane z obiegiem wody w przyrodzie
Tydzień IV: Mamy różne charaktery
W tym tygodniu dzieci:
- Określą swój nastrój
- Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
- Rozwiążą zagadki pantomimiczne
- Wykonają drzewo dobrych uczynków
- Wysłuchają i nauczą się piosenki jacy jesteśmy
- Poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować
- Stworzą łańcuch wartości
- Rozwiną sprawność manualną podczas zabaw z plastelina i ciastoliną
- Poznają pojęcia długi, krotki
- Na rysują swoje strachy
- Poszerza wiedzę o emocjach
- Odróżnia zachowania pozytywne i zachowania negatywne
- Wypowiedzą się na temat przyjaźni
- Wypowiedzą się na temat swoich talentów
- Ocenia wartość logiczną zdań
- Będą brać udział w zadaniach logopedycznych
- Będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych
- Wykonają pracę plastyczną przyjacielskie stworki
- Wysłuchają wiersza A. Widzowskiej
Uczucia
Piosenka: Wiosna na rowerze
1. Na rowerze jedzie wiosna, jedzie roześmiana.
Uśmiechnięta i radosna od samego rana.
REF: Wiosno, z tobą będzie super przygoda!
Gdy są kwiaty, ptaki i piękna pogoda.
Wiosno, nasze rowery zaraz weźmiemy
i razem w ten wiosenny świat pojedziemy.
Wiosno, nasze rowery zaraz weźmiemy
i razem w ten wiosenny świat pojedziemy.
2. Z ciepłych krajów wszystkie ptaki do nas powróciły.
A na drzewach świeże pąki ze snu się zbudziły
REF: Wiosno, z tobą....
Wiersz W. Żaby– Żabińskiej Dlaczego dinozaury wygięły
Żyły kiedyś wielkie gady,
dinozaury zwały się.
Były szybkie i przebiegłe, lecz lodowiec zabił je.
Skąd lodowiec wśród widłaków?
To kometa winna jest.
Uderzyła w naszą Ziemię
i to był ich kres.