ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

IV. ŻABKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

Data:03.06.2024

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Na miesiąc: czerwiec

Grupa IV – Żabki

Tydzień I „Czego dzieci potrzebują do szczęścia?”

W tym tygodniu dzieci:

-wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− będą rozwijać słuch fonematyczny

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Sposób na dobry dzień

− wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci z całego świata

− wezmą udział w zabawach integracyjnych

− będą rozwijać orientację przestrzenną

− będą doskonalić umiejętność przeliczania

− nauczą się tolerancji

− będą bawić się w zabawy dzieci z różnych stron świata

− wykonają eksperyment

− zaznaczą w kalendarzu datę, kiedy obchodzi się Dzień Dziecka

− wykonają pracę plastyczną Prezent dla przyjaciela

 

Tydzień II „ Lato, lato, lato czeka”

W tym tygodniu dzieci:

 

-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Lato czy zima” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Burzliwe popołudnie” lub” Zgubiona bransoletka Zoi”

− wymyślą hasło na powitanie lata

− wykonają postać Pani Lato

− ułożą wyrazy z rozsypanek literowych

− będą układać zdania

− będą degustować owoce letnie

− wysłuchają i nauczą się piosenki Bilet od Pani Lato

− będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania

− będą podawać skojarzenia do wyrazów

− będą doskonalić umiejętność klasyfikowania

− będą rozwiązywać zagadki

− zaprojektują podwórko według podanego planu

− wykonają pracę plastyczną Moda letnia

− będą uczyć się współpracy w grupie

− dowiedzą się, że współczucie może przywracać dobre relacje z innymi ludźmi

− dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem

− zorganizują przedszkolny pokaz mody

 

Tydzień III „Wkrótce wakacje”

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Słońce” oraz wierszy i rymowanki Martyny

Marzec

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Wakacyjne porady”

− wykonają pracę plastyczną „Nadszedł czas pożegnania”

− dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje

− powiedzą, co może się przydać na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie

− powiedzą coś miłego o koleżance i koledze z grupy

− dowiedzą się, jakich zasad należy przestrzegać podczas wakacyjnego odpoczynku

− rozwiążą rebusy fonetyczne

− wysłuchają nagrań odgłosów różnych środków lokomocji

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wykonają zadania matematyczne

− wykonają wydzierankę

− określą stosunki przestrzenne

− spakują plecak zgodnie z przeznaczeniem

 

Tydzień IV „ Zwiedzamy świat”

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej” Czas na wędrówkę”

− wysłuchają i nauczą się piosenki Zwiedzamy świat

− wykonają pracę plastyczną „Wymarzona podróż”

− dowiedzą się, z jakimi państwami sąsiaduje Polska

− poznają flagi państw sąsiadujących z Polską

− dowiedzą się, co oznacza słowo podróżować

− określą, jakie miejsca są warte zobaczenia w Europie i na świecie

− zapoznają się z globusem

− poznają bliżej wybrane kraje i ich zwyczaje

− obejrzą książki przyrodnicze

− będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie

− dowiedzą się, jakie tańce są charakterystyczne dla danych państw

− określą, jak witają się ludzie w innych państwach

− poznają kilka słów w obcych językach

− poznają potrawy krajów Europy i świata

− poznają zabytki danych państw

− wspólnie ułożą mapę myśli

 

Piosenka „Zwiedzamy świat”

1. Jedziemy dziś nad Bałtyk,

 pospieszny pociąg czeka.

 Bilety kupujemy

 i zajmujemy miejsca.

2.Jedziemy teraz w góry –

 autokar piękny czeka.

 Bilety kupujemy

 i zajmujemy miejsca.

 Autokar nas zabierze

 w wysokie góry Tatry,

 tam zdobędziemy szczyty,

 poznamy górskie szlaki.

3. Kto nie był za granicą,

 poleci samolotem.

 Bilety kupujemy,

 witamy się z pilotem.

 Bo warto przecież poznać

 też inne miasta, kraje.

 Zobaczyć Paryż, Londyn,

 Bermudy i Hawaje.

 

Wiersz

Gdy czas się dzieciom leniwie dłuży,

warto go spędzić w miłej podróży.

Możemy poznać dalekie kraje

ciekawych ludzi, różne zwyczaje,

zwiedzić zamczyska słynnych rycerzy,

miasta i wioski oglądać z wieży,

poczuć zapachy i nowe smaki…

Czas zapakować wasze plecaki!

Z okna pociągu widać zające

i stada owiec na kwietnej łące.

Mija się miasta, rzeki, jeziora

a każdy pociąg ma konduktora.

Dzięki podróżom wciąż się uczymy:

jak znaleźć drogę, gdy zabłądzimy

jak kupić bilet, rozstawić namiot

i przejść bezpiecznie skalistą granią.

Podczas wędrówek czytamy znaki,

by znać kierunki, trasy i szlaki.

I mamy przy tym wiele radości,

bo się uczymy samodzielności!

A więc, dziewczyny oraz chłopaki,

czas zapakować wasze plecaki!