ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

IV. ŻABKI » ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Data:01.10.2023

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Na miesiąc: październik

Grupa IV – Żabki

Tydzień I

− określą swój nastrój

− wymyślą dla siebie owocowe imiona

− wysłuchają: opowiadania Agaty Widzowskiej „Smaczki zgadywaczki” wiersza Wiesławy Żaby-Żabińskiej „Prawda czy plotka?” wiersza Małgorzaty Skrobacz „Kosz warzyw”

− będą brać udział w ćwiczeniach słuchu fonematycznego

− poznają literę o, O w toku zabaw

− poznają literę o, O: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchają ciekawostek o osach

− wysłuchają piosenki Zbiory z sadu i ogrodu i ją zaśpiewają

− dokonają syntezy głoskowej

− dokonają syntezy sylabowej

− wezmą udział w ćwiczeniu pozwalającym poznać własną przestrzeń

− będą brać udział w zabawach oddechowych

− będą rozwijać zmysł smaku

− odkryją zapis cyfrowy liczb 1 i 2

− wykonają sylwety do teatru cieni

− wezmą udział w improwizowanym przedstawieniu

− narysują swoje ulubione warzywo

− będą degustować przygotowaną przez siebie surówkę

− wykonają pracę plastyczną” Jesienny koszyk”

− będą brać udział w grze drużynowej

 

Tydzień II

-określają swój wygląd,

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Przygotowanie zwierząt do zimy

oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Przedstawienie z okazji

święta lasu” lub „Kłótnia w piaskownicy”

− przygotują makietę jesiennego lasu

− poznają literę a, A w toku zabaw

− poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna zagadka

− wzbogacą wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy

− odkryją zapis cyfrowy liczby 3

− rozwiną umiejętność pracy w grupie

− rozwiążą quiz o jeżu

− rozpoznają głoski w nagłosie i wygłosie (6-latki)

− wykonają ćwiczenia słowotwórcze

− rozpoznają emocje u siebie i innych

− wykonają pracę plastyczną Zwierzęta jesienią

 

Tydzień III

 

− określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Sobota – imieniny kota”

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Moja rodzina”

− wysłuchają wiersza Martyny Marzec” Członkowie mojej rodziny”

− wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny

− wypowiedzą się na temat swoich rodzin

− wykonają projekt własnego mieszkania lub domu

− poznają literę m, M w toku zabaw

− poznają literę m – małą i wielką, drukowaną i pisaną

− utrwalą wiadomości o figurach geometrycznych

− poznają figurę geometryczną − trójkąt

− dowiedzą się, czym są prawa, a czym obowiązki

− zrobią sałatkę warzywną

− będą wymieniać rodzaje domów i nazywać pomieszczenia

− utrwalą umiejętność kodowania

 

Tydzień IV

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej List do zwierząt z Afryki

− wzbogacą słownictwo podczas zabaw językowych

− poznają literę e, E w toku zabaw

− poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Moje zwierzątka”

− wzbogacą swoją wiedzę na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych

− poznają cyfrę 4

− poznają sposoby właściwej opieki nad zwierzętami

− dowiedzą się, w jaki sposób bronić się przed atakiem psa

− dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt

− wykonają pracę plastyczną „Mój pupil”

− rozwiążą zagadki o zwierzętach

− rozpoznają głosy zwierząt

− ułożą puzzle ze zwierzętami

 

Wiersz

Jowita Piotrowska

Był sobie piesek malutki,

który czasem miał swoje smutki.

Był na świecie sam i nikogo nie miał.

Mieszkał sobie w schronisku

i rzadko miał uśmiech na pyszczku.

Pewnego dnia dzieci z przedszkola go odwiedziły

i miło z nim czas spędziły.

Merdał wtedy ogonkiem i się śmiał,

bo wreszcie nie był sam!

 

Piosenka

„Moje zwierzątka” (sł. I muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Mój piesek Maksik ma śliczne łapki,

wesołe ślepka i uszka dwa.

Chodzę z nim na spacer i bardzo go lubię,

bo najpiękniejszego pieska mam.

Ref.: Kto zwierzątka w domu ma,

ciągle o nie dba i dba.

Kto zwierzątka w domu ma,

ciągle o nie dba.

2. Chomik Teofil jest taki śmieszny,

ma inną minkę każdego dnia.

Ten, kto ma chomika, to wie, ile szczęścia

to zwierzątko mu codziennie da.

Ref.: Kto zwierzątka w domu ma...

3. Tyle radości mi co dzień dają

moje kochane zwierzątka dwa.

Wciąż się o nie troszczę, więc są tak szczęśliwe

i szczęśliwy z nimi jestem ja.